tredje VFU-perioden

Min tredje praktikperiod är nu igång. Helt andra rutiner än vad jag är van vid för tillfället, men det är jätteroligt och det är en av de få gånger då jag känner att jag lär mig vettiga saker. Praktiken är det enda som hjälper mig inför dagen då jag står där och ska ha en egen klass. Försöker ta åt mig så mycket som möjligt, men det leder till att man är helt slut i huvudet när man kommer hem. Har fyra veckor framför mig ute på skolan och jag hoppas på att lära mig mycket och utveckla min egen roll som lärare.
 
Även om jag är missnöjd med utbildningen och känner att jag inte lär mig så mycket som jag kommer ha nytta av, så är det nu under praktiken som jag känner att jag kommit rätt. Det är detta jag vill jobba med, så det är bara att stå ut och försöka snappa upp allt jag bara kan. Tar vara på allt!
 
en bild från min förra praktikperiod, elevernas resultat från mitt arbete med dem.
my life. | |
#1 - - Caroline - 4barns mamma utomlands:

Vad trist att du inte känner dig nöjd med utbildningen, hoppas praktiken ger dig massor nu istället!

Svar: Ja jag hoppas verkligen det jag med! :) Kram!
Isabel Nigård

#2 - - Alice:

Så härligt att praktiken känns bra ändå, trots att utbildningen inte gör det. Vad roligt att du verkar ha hamnat rätt! :D

Svar: Ja, det är verkligen tur! :) Lite ljus i mörkret! hehe :)
Isabel Nigård

#3 - - Jessica Högberg:

Men så roligt!! Hur gamla är eleverna??

Svar: Just nu är jag i en årskurs 1, så de är sju år ungefär :) superkul!
Isabel Nigård

#4 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Åh vad roligt med praktik och att du känner att du lär dig grejer av den! :)

Svar: Ja, det är riktigt roligt! Dessutom att jag lär mig mycket! :)
Isabel Nigård

#5 - - cassandra gigel:

skojigt :D

Svar: Absolut! :D det tycker jag verkligen att det är! :)
Isabel Nigård

#6 - - Jessica Högberg:

Mysigt med ettagluttare;) Vad har du tänkt för årskurs när du är färdig??

Svar: När jag är klar kommer jag ha årskurserna F-3 :) alltså lågstadiet :)
Isabel Nigård

#7 - - girltyping.blogg.se:

Hur gamla är eleverna? och vad kul :)

Svar: De går i årskurs ett :) så de är inte så gamla :) men det gillar jag :)
Isabel Nigård

Upp