lärarrollen

Känns som att det börjar bli en vana att jag skriver att det var längesen jag skrev här senast, men så är det antar jag. Jag har inte samma tid eller intresse för att skriva här. Eller egentligen har jag intresset, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva längre.. Kanske har för dålig fantasi..

I alla fall, livet rullar på som vanligt. Jag går kvar på Malmö högskola där jag pluggar till lärare årskurs F-3. Utbildningen i sig är rätt dålig, men jag vet att det är detta jag vill. Denna terminen läser jag mitt fördjupningsämne svenska, samt specialpedagogik och VFU (praktik), och jag kan ärligt säga att det först nu jag verkligen känner att detta är rätt för mig. Svenska är det jag verkligen tycker om, och mitt intresse för specielpedagogik ökar ju längre jag kommer i utbildningen. Sen är det väl inte så mycket att säga om praktiken, inte mer än att det är då jag lär mig mest och jag blir så inspirerad för att en dag ha en egen klass. Det är både skrämmande och otroligt spännande. Även om det kommer bli väldigt tufft så vet jag om att jag kommer älska varenda sekund av det. Jag vet att jag har hittat rätt.
my life. | |
Upp