Tell me that you need me



Vilken respons jag fick på inlägget om lärarutbildningen! Det var riktigt oväntat men kul! Vill man förändra något måste man börja någonstans. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något! 
 
Sitter på bussen på väg till skolan nu, hoppas på en bra föreläsning. I eftermiddag är det dags för innebandy med tjejerna, få se vad vi ska hitta på idag. Planerar den efter skolan! Ser alltid fram emot torsdagarna! Hoppas på glada och fokuserade tjejer ikväll :)
 
 
my life. | |
#1 - - Gunnar Cardell:

Hej Isabel!
"Tell me thar you need med!"
- Jag behöver dig - och andra lärarstudenter/lärare i min kamp för att ge läraryrket ett yrkesspråk; man måste vara två för tango - och många för att utveckla ett yrkesspråk!
"Vill man förändra något måste man börja någonstans."
- Absolut! Och jag började med att söka mönster i lärares tysta kunskap. 1996 fann jag det mönster jag kallar strateginät (se exempel på complador.se!) och i vintras när jag letade i strateginät fann jag först 23 mönster hos en enda lärare, och sedan ytterligare 5! Jag kallar mönstren undervisningskonster och menar att dessa är kärnan i läraryrket och därför kan tjäna som utgångspunkt för vårt yrkesspråk.

- Som sagt, man måste vara två för att dansa tango. Så Isabel, får jag lov? Får jag lov att börja diskutera undervisningsmetodik med dig, som kollega?

Med vänlig hälsning!
Gunnar

Upp