mitt liv just nu

 
Så, vad händer i mitt liv nu?
 
Även om jag har mycket tid över till att göra ingenting, så har jag ändå en hel del saker jag gör varje vecka. Som jag tidigare skrivit så pluggar jag på Malmö högskola, grundlärarutbildningen F-3. Dock tar denna inte så mycket tid, så utöver det har jag lite olika jobb och intressen. Jag har blivit anställd av ett barnvaktsföretag, och genom det jobbet har jag gått en hjärt- och lungräddningsutbildning för barn, samt haft föreläsning i barnpsykologi. Denna anställning har lett till att jag träffat en familj som jag jobbar hos en dag i veckan. Två små söta barn, en liten flicka på 1,5 år och en pojke på 4 år. Barn är ju något av det bästa jag vet, så trivs riktigt bra med det. Varenda torsdag har jag innebandyträning med ett tjejlag som jag följt och tränat i tre år nu, och det är riktigt roligt att följa deras utveckling! Jag har även ett helgjobb som innebär att jag hjälper en tjejbokklubb. Två timmar varje helg är jag inne på klubbens hemsida och läser samt svarar på medlemmarnas inlägg. UTÖVER allt detta, så vikarierar jag även på en grundskola och en förskola, vid behov. Ibland kan det innebära att jag inte jobbar något där alls, och ibland kan jag jobba där flera dagar i veckan. När jag skriver ner allt eller berättar om allt jag gör så känns det som att jag har hur mycket som helst... Men så mycket är det ändå inte, jag har trots detta rätt mycket tid över. Och vad gör jag när jag inte jobbar eller pluggar? Jo, jag umgås med min fina pojkvän ♥ och mina fina vänner. Jag försöker även att träna så ofta som det går. Och ja.. det är väl så mitt liv ser ut för tillfället :) Så nu har ni fått en liten uppdatering om vad jag gör nu för tiden :) Får se hur det blir med bloggandet framöver, hehe :)
 
Puss&kram 
my life. | |
Upp