Allt om min läpp på en gång.

Jag har fått en hel del kommentarer och frågor om vad det är som hänt med min läpp egentligen. Så nu drar jag hela historien en gång.

ONÖDIGA LÄKARBESÖK.
Det började för kanske 3 månader sen med att jag fick en liten boll på läppen som jag först trodde var en vanlig blåsa. Och jag tänkte inte speciellt mycket på vad det var. Men efter ett tag blev den allt större och jag började undra, så jag snackade med mina föräldrar. Så efter ett tag gick vi till läkaren med de, och första gången vi va hos läkaren fick vi en ganska dålig läkare. Hon visste inte mycket och det slutade med att jag fick hem en salva som jag skulle testa ta 2 gånger om dagen i en vecka. Efter den veckan skulle vi komma tillbaka till läkaren om det inte salvan hade hjälpt. Och självklart hjälpte den inte, så efter 7 dagar var vi tillbaka på vårdcentralen.

SPRUTOR I LÄPPEN, ANDRA LÄKARBESÖKET.
Denna gång fick vi en bättre läkare, som berätta lite om vad det var. Och tydligen så var det en spotkörtel som bildade någon geléliknande vätska i min läpp, och vätskan la sig som en boll i min läpp. Så de tvar därför jag hade en boll på läppen, som jag kallade det.    Läkaren tog då sprutor i läppen, och sög sen ut vätskan ur läppen. Han sa att det var möjligt att det skulle komma tillbaka igen, och om det gjorde det skulle man vara tvungen att operera bort spotkörteln. Redan dagen efter jag vatt hos läkaren kom "bollen" tillbaka, och till slut fick vi en tid till operation i november. Men det ansåg vi vara för lång tid till dess, så pappa ringde och snackade med någon på sjukhuset flera gånger. Sen visste jag inte mer förrän i tisdags. Då min mamma kom in i mitt klassrum under en lektion och började prata med min lärare. Sen fick jag veta att det blivit ett återbud, redan dagen efter så jag fick en tid igår, till operation. 

OPERATIONEN.
Igår hämtade pappa mig på skolan, och vi körde till sjukhuset. Vi fick sitta och vänta rätt länge, vilket bara gjorde mig mer och mer nervös. Till slut kom de och kallade på mig, jag fick gå in och sätta mig i en stol. Efter att de tre tanterna snackat med mig ett tag fick jag bedövnings i läppen, som gjorde obeskrivligt ont och det gjorde att min läpp svullnade upp otroligt mycket. Men det skulle den tydligen göra så allt var som det skulle va. Sen fick jag blunda och de började skära i min läpp. De grävde ut all vätska, och sydde sen ihop läppen med två stygn.    När jag gick ut ur operationssalen visste jag inte alls hur jag kände. Jag såg pappa sitta och vänta på mig utanför och när jag satte mig bredvid honom släppte allting. Jag blev helt plötsligt otroligt trött och för första gången på hela dagen kunde jag slappna av.

EFTERÅT.
Nu i efterhand är jag väl antagligen nöjd med att jag gjorde det, men jag har så förfärligt ont i läppen.    Så fort bedövningen släppte igår, började värken att komma allt mer och mer. Det blöder fortfarande från och till. Men det värsta är att jag inte kan äta något, på grund av att jag har så ont i läppen. Senast jag åt ordentligt var igår när jag åt två mackor till frukost. Annars har jag bara druckit lite proviva med sugrör, eftersom det är det enda jag klarar av. Min läpp gör verkligen otroligt ont, och det påverkar hela mig så jag mår inte alls bra. Men förhoppningsvis går det över snart, trots att läppen inte ska vara helt läkt förrän om 2 månader.

Så det är allt detta som hänt med min läpp, jag hoppas ni fick svar på era frågor. Annars får ni kommentera igen bara. hihi.



IISABEL.♥
my life. | |
#1 - - Emmelist:

tack detsamma sötnos! :D



allt bra?

#2 - - I S A B E L L E:

men stackare :o <3 de låter verkligen inge kul alls!

#3 - - Moa ♥ - FUCKINGPOSERS:

Svar: Tack =)

#4 - - AMANDA FALK:

gud vilka fina bilder du har högst upp på bloggen :D

Ha en bra kväll!

#5 - - Malin-Hockeyfruga:

huha va läskigt..hoppas de läker fint o smärtfritt nu :)

#6 - - Inez:

Stackars dig :(



Jättefin blogg du har! Ska vi följa varandras på bloglovin? :)<3

#7 - - Rebecca:

sv: oj stackarn, men hoppas de blir bättre snart! :)

#8 - - Inez:

sv: Och jag följer din :)

#9 - - Erika:

sv: haha okej :P

#10 - - Rebecca:

sv: ja jag har läst hehe :)stackarn.

#11 - - J':

oj stackarn! :(

men det blev jättebra :)

kommer det bli som vanligt igen sen? :p

#12 - - m':

händer då ? :)

#13 - - Rebecca:

:)

#14 - - Erika:

Har du haft en bra dag då? :)

#15 - - Nickie:

Sv: Tack detsamma :D

#16 - - Erika:

sv: okej, men vad härligt :D

Min dag har varit ganska okej faktiskt :p

#17 - - Olivia:

sv ; tack, detsamma. :)

ska vi lägga till varandra via bloglovin så vi inte tappar bort varandra?<3

#18 - - Anonym:

SÖT header!

#19 - - Josse ღ:

Sv: Haha, omg, jag hatar hon amandavardet! :)



Men det blir bra ska du se :p det finns ju värre saker! alla är ju inte perfekta heller, right? :)

Vad gör du då? <3

#20 - - Anonym:

ingen fara:) gördu?

#21 - - Ami:

Sv: Då vågar jag också säga hej=D



OJ, vad läskigt med en boll i läppen :S

Jag hade nån kula i örat förut som dom var tvungen att operera bort :/

#22 - - Josse ღ:

Sv: Haha, omg, jag hatar hon amandavardet! :)



Men det blir bra ska du se :p det finns ju värre saker! alla är ju inte perfekta heller, right? :)

Vad gör du då? <3

#23 - - Olivia:

sv ; vad bra. :) nu har jag lagt till dig<3

#24 - - Anonym:

okejokej:) tänkte fixa lite te om ja orkar dra upp!:D händer i helgen?=)

#25 - - Josse ღ:

Sv: Haha, omg, jag hatar hon amandavardet! :)



Men det blir bra ska du se :p det finns ju värre saker! alla är ju inte perfekta heller, right? :)

Vad gör du då? <3

#26 - - Anonym:

Sv: nämen tack du, detsamma! :*

men gud, har du fått ersättning för det?

#27 - - Anonym:

okejokej:) låter kul!

ska bowla med klassen & sen bio med min lillelillebror:)

#28 - - m':

okej :)

inte så mkt, sitter i ansiktsmask :P

#29 - - Malin:

svar: kostar det inte att få fler besökare på den där sidan?

#30 - - Anonym:

kmr det nog:) fixat din design själv?

#31 - - Ami:

Sv: På fredag blir det nog bara chill, städa rummet osv... och på lördag kanske det blir fest, och på söndag fest för 2 XD

#32 - - teSz:

Sv: vsg! :) men för läppen?

eller ville du kanske ha så? :P

eller har jag missuppfattat hela grejen, haha.

#33 - - Anonym:

de vet inte ja heller! kass:( vill kunna:D

#34 - - Josse ღ:

Sv: Men jag tycker det ser fint ut redan nu efter 30 timmar! :)



Jaha, vad mysigt! Vilken film? :p

#35 - - Linda ♥:

Oj, vilken resa! Hoppas att det blir bättre nu då och att det inte kommer tillbaka (=



Tack för din komplimang föresten =)

#36 - - Rockabetty:

Sv: Tack desamma tjejen!

#37 - - Anonym:

Tack ;)

#38 - - tesz:

Sv: ja men jaha haha. :P skyller på .. vädret :P

men uscha "/ de kan ju inte varit så kul.



vad gör du ikv då? :)

#39 - - Rozi:

Tack :) Skit i det där med din läpp...det syns ju inte ens...du ser bra ut och din blogg är snygg.... följa varandra via bloglovin? tell me in case u want :)

#40 - - tesz:

Sv: haha ja (A)

lär ju gjort ont efter ett tag eller kändes de ingenting? "/



Okej :) nja sitter o nördar mig här vid datorn o lyssnar på musik :)

#41 - - m':

hhihi :)

#42 - - Rozi:

Har lagt till dig också :)

#43 - - Laila:

Så söt kommentar du skickade :) Blev glad av att läsa den :)

#44 - - Emmelist:

det verkar inte alls så skönt det där :( stackare!



jo med mig är det bra... varit med en kompis ikväll å det är alltid trevligt :D vad har du gjort ikväll?

#45 - - - | | Carro | | -:

Tack Isabel :) fin blogg du med =)



Men usch..lät inte så kul med din läpp :O..!! konstig händelse också..vad som kan hända..

#46 - - victoria:

oj vad hemskt! men hur ser läppen ut nudå?

#47 - - Angelica:

Vad läskigt, jag har haft exakt samma sak tre gånger fast då har jag bara haft allergiska reaktioner som gått ner med tabletter. Usch, skönt att det gick bra!

#48 - - aalicia yman:

Jag har haft liknande, fast när jag föddes hade jag en grej där som jag opererade bort när jag gick i 7an, efter dom sydde igen läppen då så fick jag som en boll i läppen och sen i hösten i 9an tror jag det va då fick jag operationstid igen och opererades och efter det försvann min boll i läppen och då var det också en sportkörtel som hade växt igen så vätskan kom inte ut ur den och den blev större och större, tillslut va den som en sån här spelkula man spelade med på skolgården då man va mindre, men efter andra operationen så är min läpp helt vanlig och jag har inte haft något problem alls. Hoppas de går bra för dig. Hej



Titta gärna min blogg =)

#49 - - zeinababbas:

Oj stackarn :/

#50 - - Andréa:

Oj, vad läskigt!:/

#51 - - Erica:

Oj, det där lät inte roligt. Men skönt att det är över nu, med operationen och allt det menar jag. Kommer säkert bara kännas bättre och bättre nu. :)

#52 - - SussieK:

Sv: Men ojdå, lät inte allt för roligt. Men bra att den gick att operera bort iaf :) Men det finns ingen risk att den kommer tillbaka igen då?

#53 - - Alexandresen:

SV: Aha. Hur ser de ut nu? är de bätre? =)

Upp