Något att förlora

Varenda sekund med dig är guld värd. Det spelar inte så stor roll vad vi gör, om vi så ligger sida vid sida i sängen, går en runda hand i hand eller är flera tusentals mil ifrån varandra och pratar genom några små men underbara meddelanden om dagen. För vad vi än gör så betyder det mer än vad du någonsin kan förstå. Det finns ingenting som kan jämföras med tiden då jag är med dig. Även om det inte varit vi så länge, så känns det som om jag alltid haft dig vid min sida. Vi har kommit otroligt nära varandra på kort tid och redan gått igenom en del saker, både bra och mindre bra saker. Men vi har tagit oss igenom det, och det är det som är det viktiga för idag står vi här starka tillsammans. Jag skulle aldrig vilja ändra på något, för du är helt perfekt för mig. Jag trivs så otroligt bra och med dig kan jag vara mig själv fullt ut. Du accepterar mig precis så som jag är och du finns alltid där och vill hjälpa mig, vad det än gäller. Du är äkta rakt igenom kropp och själ. Mycket vatten ska rinna under många broar innan jag släpper dig. Helt plötsligt har jag något att förlora. Du är mitt ljus i mörkret. 
 
Jag är inte speciellt bra på att skriva texter som denna. Det brukar för det mesta handla om ledsamma tankar och känslor som jag försöker förmedla genom att skriva. Det är det enda sättet att få ut vad jag känner inombords som jag är bekväm med. I alla fall när det gäller mina "vanliga" tankar och känslor. På något sätt är det så otroligt mycket lättare att skriva om. Men den senaste tiden har allt förändrats. Jag varken vill eller kan skriva något som ens skulle likna det jag skrivit här tidigare. För de senaste månaderna har allt förändrats och jag mår bättre än någonsin. Det är så många bra saker som har hänt. För att nämna några av de sakerna som gjort mig så otroligt glad; jag har tagit studenten med världens finaste klass, tillbringat en vecka i Barcelona med min lillasyster, fyllt nitton år, gjort min första tatuering, firat midsommar vid immeln med mina nära och kära, och det bästa av allt, jag har träffat världens finaste kille. Inte nog med det, världens finaste kille är min. Tanken med denna text var från början att skriva till honom, men då jag inte är speciellt bra på att skriva just glada texter så blev den som den blev. 
citat & texter., my life., tankar. | |
#1 - - emmi:

sv; följer dig nu:)
skriv när du lagt till mig :)
kram

Upp