låt tårarna rinna när du skriver ner dina känslor och tankar..

Jag är fortfarande extremt osäker på om jag ska publicera detta eller inte. Känns inte rätt, samtidigt som jag vill att ni (eller framförallt du) ska förstå..

Jag läste någonstans att man ibland ska ta itu med sina känslor. Skrika, skratta, gråta, få spratt, kasta saker eller göra precis vad du känner för. Skriv ner vad du känner, dina ärliga känslor och låt tårarna rinna, låt dem forsa nerför dina kinder. Man behöver inte skriva de så någon kan läsa det. Du kan göra det helt för dig själv och sedan bränna upp pappret om du vill det. Jag tror det är sådant som man borde göra ibland.

Och just nu känner jag att jag måste skriva av mig, men vet knappt vart jag ska börja efter allt som hänt. Det är väl bara att samla sig, börja någonstans och låta tårarna rinna..

För ca tre månader sen blev jag tillsammans med en kille. I början var jag extremt osäker och visste inte alls vad jag ville. Det gick för snabbt helt enkelt. Helt plötsligt hade jag pojkvän och var inte beredd på det direkt. Framförallt när jag är som jag är. Det jag menar är att jag är ganska osäker på mig själv, och behöver lite tid för att lära känna och bygga upp ett förtroende för personen. Tidigare har jag också gjort fel, låtit de gå för snabbt och det har i nästan alla förhållandena slutat med att jag blivit sårad. Men tro mig, jag försöker verkligen, även om jag inte alltid lyckas.

I detta läge lyckades jag komma riktigt nära killen, trots att det gick så snabbt i början. Vi träffades ofta och hade roligt tillsammans. Han var den första killen som jag kände att jag kunde prata om allt med – öga mot öga. Och det har jag inte känt förut, vilket jag tyckte var framsteg och påverkade relationen positivt. Med honom trivdes jag verkligen, jag kunde vara mig själv och älskade varenda sekund jag delade med honom. Han accepterade mig för den jag är och brydde sig inte om vad andra sa. Förtroendet för honom var snabbt uppe, och jag kände mig mer trygg än någonsin. Den osäkra känslan jag hade i början försvann samtidigt som mina känslor bara blev starkare för var dag som gick. Han blev inte bara min pojkvän, utan även som min bästa vän, min andra halva. Aldrig har jag känt mig så lycklig som jag gjorde när jag fick ligga i hans famn.

Men efter att jag varit borta i min sommarstuga i några dagar fick jag reda på att han skulle bort i en vecka. Så vi hann bara träffas snabbt i 5 minuter precis innan han skulle åka. Det kändes tråkigt, men ändå fanns det ingenting man kunde göra åt det. Vi höll ju kontakten med mobilerna varje dag. Men slutet mot veckan när han var borta märkte jag hur allt började bli annorlunda. Vi pratade inte lika mycket och han började prata på ett annat sätt. Jag blev orolig, men det verkade inte som om det var något ändå. Men kunde inte riktigt släppa det när det fortsatte vara så. Efter det gick det bara utför..

Idag är det 5 dagar sen jag fick reda på att han var osäker på vad han kände och vad han ville med mig.
Idag är det också 2 dagar sen jag blev singel.

All glädje jag hade är som bortblåst. Finns ingenting som lockar mig. Jag varken sover eller äter mycket. Har ingen aptit över huvudtaget, går runt med ont i magen konstant. Gråten i halsen, tårar som bränner bakom ögonlocken, brustet hjärta. Det känns som att jag förlorat en del av mig själv och jag förstår inte alls hur jag ska ta mig upp på fötter igen. Jag vet att det tar tid och att en dag kommer jag att vara mig själv igen. Men jag är rädd att det kan ta tid innan dessa känslor försvinner och jag tvekar på om jag ens kommer att glömma honom helt och hållet.

Alla som varit med om sin första kärlek vet om att det i stort sett alltid finns kvar inom en. Det är inget man släpper helt, men detta förhållande jag hade med denna kille var bättre. Jag trodde vi hade det bra, och framförallt trodde jag inte att det helt plötsligt skulle ta slut så tidigt.

Nu sitter jag här med tårar som rinner nerför kinderna och tänker tillbaka på allt som vi delade. Alla gånger han log mot mig, alla gånger han sa att han älska mig och alla gånger jag låg i hans famn. Jag saknar allt, vill bara tillbaka men det finns ingenting jag kan göra. För nu är det över, och jag förblir ledsen och sårad.

F – jag vet inte om du läser detta, men..
jag saknar dig, jag tänker på dig och jag älskar dig.

tankar. | |
#1 - - A.C:

hej:)



Haft en bra dag? Dt har reegnat hela dagen.. asch=/ ha en njas kväll^^

#2 - - mk:

omg ja läste allt o de precis känns som mitt liv,synd att han gjort slut :( hoppas att du mår bättre snart gumman <3

#3 - - anna:

man går också & hoppas på att de smset man får är från honom.

Jag läste allt du skrev i detta inlägg , Jag tycker de är hemskt & jag vet lite hur du känner dig. Men dock så har min pojkvän alltid tagit tillbaka mig dagen efter för de är då han inser att han älskar mig. Han kanske kommer att börja sakna dig denna kille du skrev om. De har faktiskt bara gått två dar. Men ett tips. Känn inte att du måste gå vidare , utan känn verkligen efter vad du vill göra . Om du vill gå vidare NU eller sakna honom. Men förr eller senare går man vidare utan att veta om de.



Sköt om dig ! :)

#4 - - FlizanLizan:

sv: Jaha okej vad tråkigt, stackarn hoppas det blir bättre snart :)

#5 - - michaela ♥:

gud, du fick mig att bli tårögd :( du beskriver så väl, du är väldigt bra på att formulera! :/ jag har varit i din sits, så jag vet hur du känner.. är det något så finns jag, alltid :) <3

#6 - - Emma-FOTOBLOGG:

Okej,samma här!:)<3

#7 - - Elin:

Svar: Varsågod :)

#8 - - mk:

a, jag vet exakt hur de känns.

ja e precis i samma sits som dej just nu :( <3

#9 - - elin marnfeldt:

tack tack!

bra att skriva av sig, det gör du rätt i!

#10 - - anna:

sv; amen usch då :O , Men i och med att han har varit med dig i typ 3 månade så har han ju i alla fall haft känslor för dig , se de så. sen kan de också komma tillbaka. Men ta den tid du behöver & sen tycker jag att du ska gå vidare. :) men gör som du vill :)

fin blogg i alla fall :)

#11 - - mk:

du kmr nt tro de,men exakt samma sak. jag har ba nt berättat de te ngn + en annan sak som du kmr tycka e otroligt löjlig :(

#12 - - Emma-FOTOBLOGG:

Förstår hur du känner!<3

Finns här för dig gumman!:)<33

#13 - - mk:

åh tack så mke.ja har faktist mått dåligt jätte länge nu, men vill nt ta upp de i en kommentar för då ser ju alla o sånt :( <3 o jag finns här för dej.

#14 - - Nathalie:

åh:(<3 hoppas du mår bättre snart!



Tack för din fråga, del 1 är nu uppe, se om din fråga kom med:D del 2 kommer upp imorgon:)

#15 - - FlizanLizan:

sv: okej, stackars dig :;(

#16 - - mk:

ah :(

men iaf. te ngt annat. gör du? <3

#17 - - anna:

aww, hoppas du känner dig bättre snart av detta.. :/

#18 - - cilla:

jättefint skrivit och väldigt modigt av dig. hoppas att du känner dig bättre snart <3

#19 - - Elin:

Svar: Tackar :)

#20 - - Josefina:

tack detsamma sötnos! :)

#21 - - ida:

Kolla gärna in min blogg! =)

#22 - - A.C:

tråkigt att dt hände så.. om han känner sig osäker då ska du låta honom vara.. dt e han som har förlorat ngt fint inte du, ska tänka positivt och alltid gå frammåt liksom. dt gör ont, men tiden läcker all sår.. en tids fråga bara.. kasnke han kmr tilbaka med helhjärtad lr ej.. men du ska leva för dig sj.. och hoppas på dt bästa.. men finns alltid andra boyz där ute..dt e bara att hitta. lätt att hitta en.men svårt att hitta en bra:) du e ftf ung^^

#23 - - Josse:

jadå :D

#24 - - ALICE:

<3

#25 - - Anonym:

jag läste allt, usch vad hemskt!!

jag hoppas att du snart mår bättre, och förhoppningsvis hittar en ny halva ngn annanstans!

#26 - - Emma-FOTOBLOGG:

Hoppas det blir bättre snart!;)<3

#27 - - Nathalie:

vad ska du hitta på idag då?:)

#28 - - onthegreen:

Shit. jag har varit med om exakt samma sak. det är obeskrivligt, det går inte att förklara hur man känner. mer än att man är tom och att man känner sig glömd och inte längre trygg.

detta behöver inte vara ett slut föralltid.

ni kanske finner varandra igen och inte om annat så kan ni kanske vara vänner.

men jag lovar en sak.

prata med varandra om det i såfall.

för det gör bara mer ont att hoppas.

du är super fin Isabel.

du har alltid madde m.m. !

#29 - - Sara:

Hoppas att det blir bättere snart så att du inte behöver gå runt och vara ledsen, jag vet hur sånt är på ett sätt kanske inte just sånn kärlek men jag hade oxå en period då jag var ganska nere men tillsut så känner man att det finns inget man kan göra åt det, vad som har hänt har hänt och man ska inte behöva gräva ner sig för det.



Tänk på allt som var bra och det som inte var så bra, ta det bra och tänk vad lycklig du måste vara för att du fick uppleva det och inte för att du har förlorat det. Ta lärdom av det som hände och bara va du.



Jag vet att det låter klyschigt och att det kan ta tid att förstå, men så är det bara. Hoppas du blir bättere snart, kram!

#30 - - Amanda:

Det där är hemskt! jag kännr dig inte men.., tänk på det här: Everyone says that love hurts, but that's not true. Loneliness hurts. Losing someone hurts. Rejection hurts. Everyone confuse these things with love. But in reality, love is the only thing in this world that covers up all the pain and makes us feel wonderful again! Hoppas allt löser sig snart!

#31 - - sandra:

:/ sånt här är alltid jättejobbigt... strong kille ändå som kunde tala om för dig att han var osäker. hoppas allt löser sig för dig!

Upp