Min resa till Spanien 22/10 - 29/10

Nu tar jag mig tiden till att berätta om min resa. Jag berättar kort om vad vi gjorde på dagarna, och sen lägger jag ut en del bilder. Vi får se hur många jag orkar lägga ut eftersom det tar ett tag att lägga ut så många bilder när de är tagna med systemkamera. :)

Torsdag 22 Oktober
När klockan närmade sig 3.30 steg jag upp, liknande en sömngångare skulle jag gissa. Otroligt trött, men jag tog mig upp och gjorde mig lite sådär klar i alla fall. Vi blev hämtade av en taxi, varav skulle köra oss till svågertorp. Och därifrån började den ordentliga resan. Det var en otroligt kall morgon, men ingen av oss hade vinterjacka med sig, eftersom vi skulle åka till Spanien. Så vi stod där och väntade i kylan på att tåget skulle komma. När tåget väl kom tog sig alla in, och en ungefär 13 minuters resa väntade tills vi var framme på Kastrup. Klockan blev 6.20 och flyget mot Sanien lyfte. Hela vägen sov jag som en stock, vilket var otroligt skönt när de inte visade någon film och det var så tidigt på morgonen. Vid tio landade vi i 25 grader, sol och blå himmel. Vi hämtade bilen vi skulle hyra och körde från alicante till torrevieja. En timme senare var vi framme vid huset vi hyrt. Ett litet, sött och mysigt hus som låg HELT OFF. Resten av den dagen gjorde vi inte så mycket, handlade mat och kollade på stranden som låg 3 minuter bort. Vi alla var otroligt trötta efter resan så vi somnade ganska tidigt den kvällen.

Fredag 23 Oktober
När vi alla vaknat och var klara stack vi in till centrum av Torrevieja, vi gick längs en gata där det var en hel del stånd och försäljare. Där köpte jag en ny supersöt handväska, men sen tog vi oss vidare till stranden för att tillbringa resten av dagen där. På kvällen märkte vi att det inte fanns mycket att göra i vårt område, eftersom det låg en bit ifrån centrum. Men trots detta tog vi en promenad i området för att kolla hur det var. Resten av kvällen, och precis som alla andra kvällar satt hela familjen uppradade och läste.

Lördag 24 Oktober & Söndag 25 Oktober
Dessa dagarna var ganska lika, vi tog oss till stranden och låg där nästan hela dagen. Dessa två dagar var de varmaste på hela veckan och ena dagen var det nog 27 grader och den andra var det 28 grader. I havet var det också varmt, vi gissade på att det var ungefär 24-25 grader. Det enda skillnaden som fanns på dessa dagar var att på söndagen var inte Paul (mammas sambo) med oss, han åkte bort i två dagar för att hans jobb var på något möte i Barcelona. De kollade även på en fotbollsmatch där barcelona spelade, Zlatan gjorde två mål och de vann matchen. Jag var grymt avundsjuk eftersom jag också hade velat se Barca spela. Menmen, det kommer väl fler chanser hoppas jag. På söndagskvällen gick vi ut och åt i ett supermysigt område, precis ovanför stranden. Annars hände det nog ingenting speciellt då.

Måndag 26 Oktober
Hela förmiddagen tillbringade vi på stranden och stekte. Efter detta stack vi hem för att göra oss i ordning för shopping. Så vi stack till ett shoppingcenter, då köpte jag ett par nya solglasögon och en tröja. Kvällen tillbringades hemma i huset där vi alla läste. Glömde förresten skriva att Paul kom tillbaka denna kväll.

Tisdag 27 Oktober
Detta var en supermysig dag. Vi tog bilen in till Alicante, eftersom där var lite större och det hände lite mer där. Vi låg på stranden i någon timme, efter detta gick vi runt och kollade på gatorna, och självklart åt vi på en mysig restaurang. På vägen hem stannade vi till vid ett shoppingcenter och ja, shoppade. Jag köpte ett par jeans och några tröjor, som jag blev supernöjd med. Och det var väl allt för den dagen eftersom de flesta kvällarna tillbringades läsandes i huset.

Onsdag 28 Oktober
Idag var det lite molnigt när vi steg upp, så det innebar att vi stack och shoppade. Eftersom jag hittade en hel del saker på tisdagen kollade jag inte så mycket, men det slutade med att jag köpte lite smycken. Någon timme senare kom det fina vädret tillbaka, så då stack vi ner till stranden och stekte där hela dagen. Det var även det skönaste badet jag någonsin gjort tror jag, det var otroligt varmt i vattnet, minst 24 grader! Jag och mina systrar låg nog i vattnet i två timmar nästan. När solen började försvinna så smått, stack vi hem och gjorde oss klara inför att sticka ner och hitta någon mysig restaurang. Det gjorde vi också, vilket var tur, hihi. Vi gick runt där ett tag efter middagen och kollade runt i det mysiga området. Jag och min syster Vendela ville göra något annat än att läsa den kvällen, så vi satt och spelade kort hela kvällen. Haha, förutom att vi packade alla våra saker inför hemresan.

Torsdag 29 Oktober
Här tog det roliga slut, och resan hem påbörjades. Flyget hem lämnade värmen i Spanien för att ta oss till kylan i Danmark vid 11.20. Det betydde att vi var hemma i Sverige, i vårt gröna hus när klockan närmade sig 4 eller 5. Mer exakt kommer jag inte ihåg. Men detta var en otroligt skön resa, och jag lyckades bli lite brun i alla fall. Hihi.

BILDER

  
 
 

 

my life. | |
#1 - - Tobias:

härliga bilder!

#2 - - ABSSOLUTAARNELA:

godkväll :)

#3 - - ABSSOLUTAARNELA:

allting är super själv ?:)

#4 - - emmie:

sv: okej vad skönt :)

åh, vad härliga bilder! jag har med varit i spanien , kramkram<3

#5 - - Emmie:

sv: hihi ja :)

vad ska du hitta på imon då? kram <3

#6 - - Emmie:

sv: jaha vad kul :) det gjorde jag förra veckan, hihi :)kram <3

#7 - - Nellyhaglund:

svar:

okej, haha! jag umgås med min dator :)

#8 - - ABSSOLUTAARNELA:

härligt! ;)

#9 - - Alexandresen:

SV: Gött =) Många härliga bilder som du har tagit =)

#10 - - j med ett j - [pjihanna.blogg.se]:

Sv. allt bra?

#11 - - Mellie:

Happy Halloween :)

#12 - - claudia:

ffin

#13 - - Erika:

Vad har du för dig nu då? :)

#14 - - kale:

ååh nu längtar jag bort från kalla sverige :(!

#15 - - elin:

jamen visst är det så!:)

#16 - - ιиєsιтα ♥:

har lagt in dig nu hoppas du lägger till mig!

#17 - - S A G A:

haha aa :P

vilka härliga bilder! :)

#18 - - jjuliae:

vilka härliga bilder! :D

#19 - - Linda - Livet är rosa!:

Vilka härliga bilder!

#20 - - JULIA - fashionbyjulia:

Fina bilder! Det ser verkligen jättehärligt ut :-) Allt bra med dig idag? ;)

#21 - - Vanezza:

Söta bilder<3

Allt bra med dig??

#22 - - Janet:

Gud...jag vill också åka dit :P

#23 - - vendela :):

Vaddå att vi hade sol och blå himmel när vi landade ?! DET SPÖÖÖREGNADE ?!

du la inte in bilden på gubben ;O

#24 - - moa:

#25 - - moa:

fan vad nice :)

jorå jag mår helt okej, har ont i halsen & är bakis men det knallar på :D

#26 - - Erik:

Sv: Vad kul! :) Ser helt underbart ut på bilderna!

#27 - - Jen:

myyys!

Hoppas du får en mysig söndag (:

#28 - - ebru:

häärliga bildeer och fin blogg :)

#29 - - Olaa:

Fina bilder!! Men du la inte in bilden på gubben...

#30 - - JENNIE'S HUMOR:

Det ser ju inte lite härligt ut :P

#31 - - Martina:

gud vad mysigt!!! men var hon Emma med er?

Upp